Van logo tot corporate ID

Van logo tot corporate ID

Theo Vermeer van Vermeer Consulting vroeg mij in eerste instantie om eens over een nieuw logo voor zijn bedrijf na te denken.
Als snel had ik een fris voorstel zijn kant opgestuurd en niet veel later zaten we aan tafel om e.e.a. door te spreken. Zijn commentaar was: “goed idee maar …die kleuren…”.

Vermeer_Consulting_logo-proces

Tijdens het kort daarop volgende overleg zat ik (zoals gewoonlijk) lekker te krabbelen en voor ik het wist had ik eigenlijk de juiste vorm op papier staan. Wetende dat Theo fervent gitaarspeler is leek de vorm opeens best wel veel op een plectrum maar ook weer op een beschermend schildje. Nog even zijdes ronder gemaakt en… ta da… … daar gingen we, op weg in de voorstel rondes.
Hij vertelde dat hij de kleuren grijs en bordeaux rood erg mooi vond en als hij een andere auto zou aanschaffen die dan wel in een bepaalde rode kleur van een niet nader te noemen Zweeds automerk moest zijn. Zoveel ideeën werden zoveel voorstellen.

Uiteindelijk een duidelijk, krachtig en zakelijk logo waar Theo heel blij mee is.

Vermeer_Consulting_Office-onderdelen

Of ik ook een briefhoofd of toch eigenlijk maar een template voor een brief en zo kon maken… en iets van een template voor een memo… en een template voor een rapportage… en… Aan de slag dus!

Vermeer_Consulting_Powerpoint-pags
Ook een PowerPoint template in de (nieuwe) bedrijfskleuren en het lettertype welke we voor het visitekaartje gebruikte.

Al met al een heel pakketje, eigenlijk een nieuwe corporate ID, geworden wat begon als “kan jij eens naar mijn logo kijken?”.
Leuk en leerzaam project en blije en tevreden klant, en daar gaat het om.